Back to begin
BURO ZOEKLICHT
Photo's Enfants
UW INZENDING

Kindermishandeling
van Illona en Emma

Verhaal van Angela
Wilt u iets inzenden?
Mail naar contact@zoeklicht.eu
 

OM vindt site tegen kinderporno slecht idee

Bron: Webwereld

OM vindt site tegen kinderporno slecht idee
maandag, 19 november 2001, Het Openbaar Ministerie vindt het initiatief van Buro Zoeklicht dat foto's van slachtoffers van kinderporno op internet publiceert, 'geen goed idee'.
Door Maarten Reijnders.

---------------------------------------------------------------------------------------
rico @ maandag 19 november 2001, 12:44

Ik ben het er helemaal mee eens. Deze kinderen zijn in nood. De politie doet veel te weinig en of kan niet veel meer doen. Dankzij dit soort acties worden we met de feiten op onze neus gedrukt !!! Die kinderen moeten geholpen worden. De privacy is mischien geschonden, maar wat is privacy als je als sekslaaf gebruikt wordt als je leven nog moet beginnen? Weet je dan uberhaupt wel wat privacy is?? Deze kinderen verdienen een normaal leven. Ik zou het wel weten wat te doen met die viezeriken die dit deze kinderen aan doen maarja Nederland is veel te laks kwa wetgeving op Kinderporno !! Ik ben het er helemaal mee eens. Deze kinderen zijn in nood. De politie doet veel te weinig en of kan niet veel meer doen. Dankzij dit soort acties worden we met de feiten op onze neus gedrukt !!!
Die kinderen moeten geholpen worden. De privacy is mischien geschonden, maar wat is privacy als je als sekslaaf gebruikt wordt als je leven nog moet beginnen? Weet je dan uberhaupt wel wat privacy is?? Deze kinderen verdienen een normaal leven. Ik zou het wel weten wat te doen met die viezeriken die dit deze kinderen aan doen maarja Nederland is veel te laks kwa wetgeving op Kinderporno !!

---------------------------------------------------------------------------------------
PInjata @ maandag 19 november 2001, 13:30

Ik vind het een prima initiatief! Als de identiteit van de kinderen bekend wordt hoeft een foto niet langer op de site te blijven staan. Zo wordt het schenden van de privacy tot een minimum beperkt. Tevens stel ik voor dat, na het veroordelen van een dader, de foto van deze dader ook op het net gepubliceerd wordt. Herinvoering van het schandpaal principe! http://www.schandpaal.nl/ of zo?? Ik vind het een prima initiatief! Als de identiteit van de kinderen bekend wordt hoeft een foto niet langer op de site te blijven staan. Zo wordt het schenden van de privacy tot een minimum beperkt.

Tevens stel ik voor dat, na het veroordelen van een dader, de foto van deze dader ook op het net gepubliceerd wordt. Herinvoering van het schandpaal principe! http://www.schandpaal.nl/ of zo??

--------------------------------------------------------------------------------------- Marco @ maandag 19 november 2001, 13:40

Citaat Wim de Bruin. "Op deze manier wordt de privacy van de slachtoffers geschonden." Wel een beetje dubieus. Momenteel schendt de overheid de privacy van ALLE burgers doordat ISP's hun netwerk aftapbaar dienen te maken (zodat zij kunnen screenen of wij naar kinderporno kijken). Citaat Wim de Bruin. "Op deze manier wordt de privacy van de slachtoffers geschonden."
Wel een beetje dubieus. Momenteel schendt de overheid de privacy van ALLE burgers doordat ISP's hun netwerk aftapbaar dienen te maken (zodat zij kunnen screenen of wij naar kinderporno kijken).

--------------------------------------------------------------------------------------- Ramon @ maandag 19 november 2001, 15:14

1. Je confronteert die kinderen en hun omgeving alleen maar harder door hun foto nog eens te gaan verspreiden onder een groot publiek. Laat dit soort dingen over aan instanties die hier echt iets mee kunnen en er bovendien discreet mee omgaan. 2. De opzet van de site is rommelig en onprofessioneel. Dat geeft weinig vertrouwen in de stichting achter die site. Er staat alleen maar een postbusnummer en een hotmailadres bij de contactpersonen. Zo'n stichting kun je onmogelijk serieus nemen. 3. De geschiedenis leert dat dit soort 'burgerinitiatieven' nogal eens minder idealistisch blijken te zijn dan ze zelf doen voorkomen. Het is al meermalen voorgekomen dat medewerkers van dit soort groepen zelf een dubieuze rol in het kinderporno-circuit blijken te spelen. Zo ook de bekende groep 'van Morkhoven' die zowel in NL als Belgie actief is. Conclusie: laat opsporingsactiviteiten over aan politie in plaats van dat iedereen zich daarmee bemoeit. gun slachtoffers privacy en de mogelijkheid met professionele begeleiding hun afschuwelijke ervaringen te verwerken. 1. Je confronteert die kinderen en hun omgeving alleen maar harder door hun foto nog eens te gaan verspreiden onder een groot publiek. Laat dit soort dingen over aan instanties die hier echt iets mee kunnen en er bovendien discreet mee omgaan.

2. De opzet van de site is rommelig en onprofessioneel. Dat geeft weinig vertrouwen in de stichting achter die site. Er staat alleen maar een postbusnummer en een hotmailadres bij de contactpersonen. Zo'n stichting kun je onmogelijk serieus nemen.

3. De geschiedenis leert dat dit soort 'burgerinitiatieven' nogal eens minder idealistisch blijken te zijn dan ze zelf doen voorkomen. Het is al meermalen voorgekomen dat medewerkers van dit soort groepen zelf een dubieuze rol in het kinderporno-circuit blijken te spelen. Zo ook de bekende groep 'van Morkhoven' die zowel in NL als Belgie actief is.

Conclusie: laat opsporingsactiviteiten over aan politie in plaats van dat iedereen zich daarmee bemoeit. gun slachtoffers privacy en de mogelijkheid met professionele begeleiding hun afschuwelijke ervaringen te verwerken.

--------------------------------------------------------------------------------------- Evert Nijkamp @ maandag 19 november 2001, 17:13

We betalen belasting om de overheid dit soort dingen te laten doen. Over 't algemeen doen ze 't goed en ik vertrouw dit soort Peter R. de Vries achtige toestanden per definitie niet. Laat justitie zijn taak gewoon uitvoeren en bemoei je daar eventueel tegenaan, maar ga 't niet zelf doen. Daarbij komt nog dat 't mij voor een slachtoffer niet bepaald prettig lijkt om zichzelf daar te zien. Mogen de slachtoffers eigenlijk zelf bepalen of ze op die site staan, zo niet moeten ze maar massaal hun portretrecht gaan helen, belachelijke toestand. Kortom: STOM en FOUT initiatief gr. Evert We betalen belasting om de overheid dit soort dingen te laten doen. Over 't algemeen doen ze 't goed en ik vertrouw dit soort Peter R. de Vries achtige toestanden per definitie niet.

Laat justitie zijn taak gewoon uitvoeren en bemoei je daar eventueel tegenaan, maar ga 't niet zelf doen.

Daarbij komt nog dat 't mij voor een slachtoffer niet bepaald prettig lijkt om zichzelf daar te zien. Mogen de slachtoffers eigenlijk zelf bepalen of ze op die site staan, zo niet moeten ze maar massaal hun portretrecht gaan helen, belachelijke toestand.

Kortom: STOM en FOUT initiatief gr. Evert

---------------------------------------------------------------------------------------
Dennis @ maandag 19 november 2001, 17:19

Ik vind het een goed idee om zo achter de identiteit van deze kinderen te komen. En de overheid moet zijn mond houden want zolang er duizenden plaatjes en filmpjes varierend van 50 tot 700 (?!!!)MB vrij te downloaden zijn hebben ze niks gedaan om de kinderporno tegen te gaan. En nu die pedofielen deze filmpjes namen als Pokemon en andere onschuldige titels geven wordt een ieder er dadelijk mee geconfronteerd, zo downloadde ik van het weekend een tekenfilm wat helemaal geen tekenfilm was. Ik heb bronnen gevolgd en alles gerapporteerd aan meldpunt kinderporno, ik vrees alleen dat er niets gaat veranderen. De pedofielen hebben waarschijnlijk meer rechten als wij hebben. Fijn land dat Nederland. Ik vind het een goed idee om zo achter de identiteit van deze kinderen te komen.

En de overheid moet zijn mond houden want zolang er duizenden plaatjes en filmpjes varierend van 50 tot 700 (?!!!)MB vrij te downloaden zijn hebben ze niks gedaan om de kinderporno tegen te gaan.

En nu die pedofielen deze filmpjes namen als Pokemon en andere onschuldige titels geven wordt een ieder er dadelijk mee geconfronteerd, zo downloadde ik van het weekend een tekenfilm wat helemaal geen tekenfilm was.

Ik heb bronnen gevolgd en alles gerapporteerd aan meldpunt kinderporno, ik vrees alleen dat er niets gaat veranderen.
De pedofielen hebben waarschijnlijk meer rechten als wij hebben.
Fijn land dat Nederland.

--------------------------------------------------------------------------------------- Myra Schuit @ maandag 19 november 2001, 18:11

De foto's op deze site worden al jaren verspreid door de omstreden Belgische werkgroep Morkhoven. Het is al jaren bekend dat de werkgroep Morkhoven en dan met name de heer Marcel Vervloesem die als oprichter hiervan wordt gezien, zelf betrokken is geweest bij vele zedendelicten met minderjarigen. Zie ook: http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kinderporno/981022.html Het Openbaar Ministerie zou er goed aan doen deze schijnheilige burger-actie-groepen wel aan te pakken en aan deze idiote praktijken snel een einde te maken. Het kan en mag niet zijn dat dit soort dubieuze figuren betrokken worden bij het verzamelen van zeer vertrouwelijke informatie over deze vreselijke misdaden. De foto's op deze site worden al jaren verspreid door de omstreden Belgische werkgroep Morkhoven.

Het is al jaren bekend dat de werkgroep Morkhoven en dan met name de heer Marcel Vervloesem die als oprichter hiervan wordt gezien, zelf betrokken is geweest bij vele zedendelicten met minderjarigen.

Zie ook:
http://www.nrc.nl/W2/Lab/Kinderporno/981022.html

Het Openbaar Ministerie zou er goed aan doen deze schijnheilige burger-actie-groepen wel aan te pakken en aan deze idiote praktijken snel een einde te maken.

Het kan en mag niet zijn dat dit soort dubieuze figuren betrokken worden bij het verzamelen van zeer vertrouwelijke informatie over deze vreselijke misdaden.

--------------------------------------------------------------------------------------- Tony_M @ maandag 19 november 2001, 18:27

Iedereen die ook maar enig inzicht heeft op de echte gevolgen op het leven van een meisje die vroeger verkracht is laat staan meermaals misbruikt voor foto-sessies, moet het ermee eens zijn dat de privacy van deze meisjes gewoon een belang van 0 heeft, niks het moet verdomd nog aan toe het liefst huis aan huis in pamflette vorm verspreid worden. Deze meisjes hebbn nu mischien nog een kans een "gewoon" leven te leiden later en een "gewoon sexleven" met alle gevolgen daar aan verbonden, zoals normale relaties en verder oplopende psychisch leed. Ook de mensen die de daden begaan, zijn toe aan hulp, op wat voor manier dan ook, laat het bekend zijn dat niet 100% van deze "vieze smeerlappen" gewoon er voor kiezen om deze dingen te doen, een klein deel is gewoon niet helemaal goed bij zijn hoofd. Maar dat is wel te bedenken als je ziet wat voor dingen ze doen.. ik heb verder echt niets meer te zeggen, iedereen met een beetje inzicht zou moeten kunnen inzien dat de privacy van de meisjes NIET belangrijk is nu en hun LEVEN wel. Tony_M Iedereen die ook maar enig inzicht heeft op de echte gevolgen op het leven van een meisje die vroeger verkracht is laat staan meermaals misbruikt voor foto-sessies, moet het ermee eens zijn dat de privacy van deze meisjes gewoon een belang van 0 heeft, niks het moet verdomd nog aan toe het liefst huis aan huis in pamflette vorm verspreid worden. Deze meisjes hebbn nu mischien nog een kans een "gewoon" leven te leiden later en een "gewoon sexleven" met alle gevolgen daar aan verbonden, zoals normale relaties en verder oplopende psychisch leed.

Ook de mensen die de daden begaan, zijn toe aan hulp, op wat voor manier dan ook, laat het bekend zijn dat niet 100% van deze "vieze smeerlappen" gewoon er voor kiezen om deze dingen te doen, een klein deel is gewoon niet helemaal goed bij zijn hoofd. Maar dat is wel te bedenken als je ziet wat voor dingen ze doen..

ik heb verder echt niets meer te zeggen, iedereen met een beetje inzicht zou moeten kunnen inzien dat de privacy van de meisjes NIET belangrijk is nu en hun LEVEN wel.

Tony_M

---------------------------------------------------------------------------------------
René @ maandag 19 november 2001, 21:00

Kinderen? Sommige foto's daar zijn duidelijk tientallen jaren oud (z/w foto's, jaren 70 behang). Ik hoef toch niet te beargumenteren dat het dom en zinloos hier "onderzoek" naar te gaan doen.. Daarnaast zullen er ongetwijfeld foto's bijzitten waarvan de makers al lang zijn opgepakt en in de gevangenis zitten. Worden straks misschien de pleegouders, waarbij zo'n kind is ondergebracht, aangevallen door mensen die denken dat dit de daders zijn. Deze stichting zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, maar zonder (justitiële) kennis van zaken richten ze meer schade aan, dan dat ze goed doen. Kinderen? Sommige foto's daar zijn duidelijk tientallen jaren oud (z/w foto's, jaren 70 behang). Ik hoef toch niet te beargumenteren dat het dom en zinloos hier "onderzoek" naar te gaan doen..
Daarnaast zullen er ongetwijfeld foto's bijzitten waarvan de makers al lang zijn opgepakt en in de gevangenis zitten. Worden straks misschien de pleegouders, waarbij zo'n kind is ondergebracht, aangevallen door mensen die denken dat dit de daders zijn.

Deze stichting zal ongetwijfeld de beste bedoelingen hebben, maar zonder (justitiële) kennis van zaken richten ze meer schade aan, dan dat ze goed doen.

--------------------------------------------------------------------------------------- Anita @ maandag 19 november 2001, 23:14

Ik vind dit wel een goed idee. Hoe moet je er anders achter komen waar de slachtoffers zijn. En mischien zijn er slachtoffers die zich er niet van bewust zijn dat er foto`s of films in de omloop zijn van hen. Ik ben er wel mee eens dat dit gevolgen kan hebben voor hun prive leven. Ik vind dit wel een goed idee.
Hoe moet je er anders achter komen waar de slachtoffers zijn.
En mischien zijn er slachtoffers die zich er niet van bewust zijn dat er foto`s of films in de omloop zijn van hen.
Ik ben er wel mee eens dat dit gevolgen kan hebben voor hun prive leven.

--------------------------------------------------------------------------------------- Ronald @ dinsdag 20 november 2001, 08:29

Dit is een heel goed initiatief van Zoeklicht. Ik weet uit ervaring dat je bij de politie niet terecht kunt, zolang je niet zelf alle bewijzen mee brengt. Eén voorbeeld: Een half jaar geleden heb ik contact opgenomen met de politie in Breda. Tot op vandaag geen enkele reactie. Wanneer Zoeklicht zaken aan het rollen weet te krijgen, zal justitie toch wat moeten gaan doen. Alleen een e-mailadres en een postbusnummer? Logisch, de mensen van Zoeklicht willen wel enige overlevingskansen. De bedreigingen in die richting zijn ernstig genoeg. Mijn ervaringen met Zoeklicht zijn trouwens bijzonder positief. Ik hoop dat ze vooral op deze manier door zullen gaan. Dit is een heel goed initiatief van Zoeklicht. Ik weet uit ervaring dat je bij de politie niet terecht kunt, zolang je niet zelf alle bewijzen mee brengt. Eén voorbeeld: Een half jaar geleden heb ik contact opgenomen met de politie in Breda. Tot op vandaag geen enkele reactie. Wanneer Zoeklicht zaken aan het rollen weet te krijgen, zal justitie toch wat moeten gaan doen.
Alleen een e-mailadres en een postbusnummer? Logisch, de mensen van Zoeklicht willen wel enige overlevingskansen. De bedreigingen in die richting zijn ernstig genoeg.
Mijn ervaringen met Zoeklicht zijn trouwens bijzonder positief. Ik hoop dat ze vooral op deze manier door zullen gaan.

---------------------------------------------------------------------------------------Emma @ dinsdag 20 november 2001, 11:18

Het volgende citaat: (vele malen herhaald in verscheidene publicaties) "Wij vinden dit geen goed idee. Nu worden de kinderen nog een keer slachtoffer omdat hun foto op internet komt", zegt een woordvoerder van het landelijk parket maandag. "Er is hier sprake van inbreuk op de privacy, ..."enz Is in mijn gevoel een stom commentaar. Deze 'woordvoerder' staat er niet bij stil dat deze kinderen geen privacy hebben zolang ze op internet ge-download kunnen worden via de porno sites door Jan en alle andere, zieke Alleman! ("Nu worden de kinderen nog een keer slachtoffer omdat hun foto op internet komt") Hey, ik ben persoonlijk nooit op een porno site geweest, maar het lijkt mij dat deze kinderen liever hun gezicht laten zien dan andere gedeelten van hun anatomy! Het volgende citaat: (vele malen herhaald in verscheidene publicaties)
"Wij vinden dit geen goed idee. Nu worden de kinderen nog een keer slachtoffer omdat hun foto op internet komt", zegt een woordvoerder van het landelijk parket maandag. "Er is hier sprake van inbreuk op de privacy, ..."enz

Is in mijn gevoel een stom commentaar. Deze 'woordvoerder' staat er niet bij stil dat deze kinderen geen privacy hebben zolang ze op internet ge-download kunnen worden via de porno sites door Jan en alle andere, zieke Alleman!
("Nu worden de kinderen nog een keer slachtoffer omdat hun foto op internet komt") Hey, ik ben persoonlijk nooit op een porno site geweest, maar het lijkt mij dat deze kinderen liever hun gezicht laten zien dan andere gedeelten van hun anatomy!

---------------------------------------------------------------------------------------
Computeroloog @ dinsdag 20 november 2001, 13:26

Levensgevaarlijk deze actie! Men heeft er trouwens kennelijk niet aan gedacht wat de gevolgen zijn voor het herkende kind als het inderdaad in handen is gevallen van sex-uitbaters. Het "bewijs" (de aanwezigheid van het kind ergens) wordt onmiddelijk opgelost door de "verdwijning" van het kind en dat zal niet de eerste zijn die zo de dood vind, want doden praten niet. Bovendien is het bij wet verboden om gericht te zoeken naar kinderporno of het in bezit te hebben. Ik vraag me af hoe deze mensen aan de foto's gekomen zijn. Ik wil graag even wijzen op http://www.meldpunt.eu waar u terecht kunt met een melding over aangetroffen kinderporno. Als iedereen de moeite neemt om aangetroffen kinderporno daar te melden zijn dit soort ondoordachte handelingen als het plaatsen van kinderkopjes niet meer nodig! Levensgevaarlijk deze actie!
Men heeft er trouwens kennelijk niet aan gedacht wat de gevolgen zijn voor het herkende kind als het inderdaad in handen is gevallen van sex-uitbaters.
Het "bewijs" (de aanwezigheid van het kind ergens) wordt onmiddelijk opgelost door de "verdwijning" van het kind en dat zal niet de eerste zijn die zo de dood vind, want doden praten niet.

Bovendien is het bij wet verboden om gericht te zoeken naar kinderporno of het in bezit te hebben. Ik vraag me af hoe deze mensen aan de foto's gekomen zijn.

Ik wil graag even wijzen op http://www.meldpunt.eu waar u terecht kunt met een melding over aangetroffen kinderporno.
Als iedereen de moeite neemt om aangetroffen kinderporno daar te melden zijn dit soort ondoordachte handelingen als het plaatsen van kinderkopjes niet meer nodig!

MENU

Buro Zoeklicht

Zandvoort zaak

Om tegen Zoeklicht

Kamervragen-PDF

Wetsart.kindermisbruik

Wetboek online

 
CHERYL MORRIëN

CHERYL IS VERMIST

 
ROBERT VAN HOOVE

Email rvanhoove@home.n

 
CONTACT

info@zoeklicht.eu

 
 
| Buro Zoeklicht | Aktie | Vermist | Hulp | Contact | Links | Cecile Bloch |